6 рік життя (старша група)

Тема: «Україна – рідний край».

Тип: груповий.

Вид: пізнавально-ігрове.

Освітні завдання: Виховувати у дітей повагу до культурного спадку свого народу, до державних та національних символів; толерантне ставлення до старших людей та ровесників. Розвивати зв’язне мовлення, творче мислення, ініціативність, самостійність, природничо-екологічну, соціально-громадянську, мистецько-творчу та мовленнєву компетентності. Продовжувати формувати та розширювати знання дітей про Україну, як велику суверенну державу, про її сусідні країни; любов до рідного краю, дому, сім’ї, садочка, міста. Розширювати та уточнювати знання дошкільників про державні символи України: Гімн, Герб, Прапор. Закріпити назву рідного міста, деякі його відомі споруди та пам’ятники культури, адресу ЗДО. Поглибити та активізувати знання про національний одяг, посуд. Спонукати впізнавати та розрізняти деяких тварин, птахів та рослин як рідної держави, так і інших країн.

Словник: Польща, Молдова, Білорусь.

Матеріал: Записи Гімну України, української веселої мелодії.

Демонстраційний матеріал: фото відомих споруд міста: МБК, фонтан, пам’ятник Т.Г. Шевченку; зображення Прапора України, Герба України, національні символи: ляльки в національному одязі, віночок, рушник; мобільний телефон.

Роздатковий матеріал: картинки із зображенням - одягу: вишиванка, віночок, плахта, спідниця, шаровари, чоботи, джинси; - посуду: куманець, макітра, глечик, самовар; - рослин: калина, ялина, клен, пальма; - тварин: вовк, заєць, лисиця, дикий кабан, їжак, лев, жираф; - птахів: горобець, синиця, ворона, дятел, шпак, страус.

Хід заняття.

Вихователь. Діти, сьогодні в нашому садочку відкривається виставка «Україна – рідний край». Ми на неї не тільки запрошені, а й прийматимемо активну участь у проведенні. А ще на виставку запрошені гості із сусідньої країни Польщі.

-           Діти, а які ще ви знаєте країни, що є сусідніми з нашою державою? (Росія, Молдова, Білорусь).

Дзвонить мобільний телефон.

Вихователь. Вибачте,я відповім на дзвінок.

Вихователь. Діти, телефонують гості з Польщі. Вони не встигають на відкриття виставки. А ще загубили нашу адресу і не знають куди їхати. Давайте чітко і правильно назвемо наші координати.

Діти. Місто Прилуки, 2-й в’їзд Миколаївський, 14а,  ЗДО КТ №15.

Вихователь (по телефону). Ми чекаємо зустрічі з вами. До побачення.

Вихователь (до дітей). Що ж нам робити? Наші гості хотіли дізнатися більше про Україну, прийняти участь у відкритті виставки?! Я, здається, знаю. Часу зволікати у нас немає. А от вихід є. Давайте попросимо нам допомогти помічника вихователя. Нехай вона зніме на камеру в телефоні наш відео репортаж, в якому ми доступно, зрозуміло та коротко зможемо розповісти гостям про свою Батьківщину.

(Запрошують пом. вихователя. Пояснюють їй ситуацію).

Вихователь. Починаємо зйомку. Всіх прошу пройти до першого виставочного павільйону.

(Діти сідають на стільчики.)

Вихователь. Розпочнемо з того, що розповімо гостям про нашу малу Батьківщину – рідне місто над Удаєм. Як воно називається? (Прилуки).

Вихователь. Яке воно, наше місто? (гарне, красиве, квітуче, співуче, чисте, древнє, старовинне тощо). Чи впізнаєте ви ці об’єкти чи споруди?

(Діти розглядають фото і дають коментарі: що це за споруда чи об’єкт, кому вона присвячена з видатних людей, як її використовують, на що схожа? Тощо.)

Вихователь. У місті Прилуки проживають наші сім’ї та родини. В українських родинах з давніх часів існує звичай шанувати найстарших її членів – бабусь і дідусів, а також тата й маму. Що ви, маленькі діти, можете зробити, щоб родина була щасливою? (Відповіді дітей)

Дитина декламує вірш.

Рідний край – це домівка твоя, мама й тато,

Ще дитячий садок твій і свято,

Це твої найкращі друзі,

Це метелик в зеленому лузі.

Вихователь. А ми з вами станемо щасливішими, коли трішечки покращимо свій настрій.

Фізкультхвилинка.

Нахилилися вперед,

Нахилилися назад,

Нахилились вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло!

Раз, два, три, чотири,

Набираємося сили.

Повернись, повернись,

Один одному всміхнись.

Вихователь. З гарним настроєм продовжуємо роботу. Отже, з багатьох наших родин складається одна велика, велична, дружня родина – українська нація.

Діти декламують вірші.

1. Моя рідна Батьківщина,

Має назву – Україна.

В мене нація своя –

Українка (українець) з вами я.

Є у мене рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

2. У всьому світі кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна єдина,

Це наша славна Україна.

3. Нема тепла без сонечка,

Садочка без дитини.

Людини ж не буває

Без рідної Батьківщини.

Вихователь. Наша розповідь не буде повною, якщо ми не підійдемо ось до цього павільйону.

-           Що тут зображено? (Символи України)

-           Символи є державні і національні. Які державні символи ви знаєте? (Прапор України жовто-блакитного кольору. Блакитний це небо, а жовтий – поля; Герб України у формі тризуба; Гімн України – головна мелодія країни звучить на відкритті різних заходів, коли наші спортсмени перемагають на міжнародних змаганнях).

-           Які національні символи України? (Віночок, калина, вишиванка, рушник тощо.

Вихователь. Час спливає швидко і нам потрібно відкривати виставку. Я зараз розповім, що будемо робити. Ви за бажанням ділитеся на пари чи підгрупи, кожна з яких презентуватиме свій матеріал. На виставці представлені: рослини, дикі тварини, птахи, одяг та посуд. Кожна команда матиме своє завдання. Із загалу ви вибираєте тільки ті картинки, які будете презентувати. Але будьте уважні. Об’єкт, що не є українським, а вироблений чи вирощений в іншій країні світу ви повинні відокремити.

Вихователь. Шановні діти та гості! Виставку «Україна – рідний край!» оголошую відкритою.

(Звучить Гімн України. Діти співають разом з вихователем).

Вихователь. За роботу, шановні. (Під веселу українську мелодію дошкільники починають працювати).

Вихователь. Розпочинаємо презентацію. (Усі діти підходять разом до столу з відповідною тематикою. Відповідальні розповідають про об’єкти, називають їх, виділяючи ті, що не є українськими. Наприклад: серед птахів не є українським страус. Він живе в Африці).

Вихователь. Молодці! Думаю, нашим гостям буде цікаво переглянути відзнятий відео репортаж.

Підсумок. Ми з вами одна родина тут, в садочку. Давайте візьмемося за руки, сядемо і пригадаємо: про що ж ми зняли наш маленький фільм?.

 

Популярные сообщения из этого блога