5 рік життя (середня група)

Тема:«У Прилуках Воздвиженський ярмарок».

Тип: груповий.

Вид: комбіноване.

Словник: Гончарі, вироби, городина, ятки, оркестр.

Матеріал та обладнання: столи, лави, стільчики, демонстраційні магнітні дошки, вироби дітей та їх батьків, рушники, скатерті, овочі, фрукти, ягоди, серветки (сухі та вологі), дощечки,солоне тісто, іграшкові блюдечка, аудіозаписи мелодій, дитячі музичні інструменти (бубон, брязкальця, свищики, трещітки).

Попередня робота: Запропонувати батькам разом з дітьми виготовити або підготувати вироби для ярмарку. Вивчення віршів, хороводних пісень. Декоративне малювання «Рушничок». Гра на музичних інструментах. Розповіді та бесіди про традиції і свята українського народу.

Освітні завдання: Виховувати у дітей інтерес до подій, які відбуваються в своєму регіоні; дружні родинні відносини, повагу до дорослих і однолітків; культурно-гігієнічні навички; самостійність та ініціативність, бажання доводити розпочату справу до кінця. Розвивати особистісну, предметно-практичну, логіко-математичну, ігрову, соціально-громадянську та комунікативну компетентності; фантазію, почуття форми, пропорцій, узгодженість у роботі обох рук. Формувати у дітей основи культури міжособистісних стосунків, елементарні уявлення про виробництво певних речей, продуктів; практичні навички з приготування вареників та бубликів; уявлення про традиції українського народу, усвідомлення своєї належності до нього; потребу у спілкуванні з дорослими та однолітками на рівні партнерських взаємин, бажанні почути один одного. Удосконалювати навички формул мовленнєвого етикету призначені для найрізноманітніших ситуацій (вітання, прохання, подяки, відмови); вміння працювати з тістом. Підтримувати прагнення дітей брати участь у різних видах діяльності. Збагатити й активізувати словник іменниками на позначення назв професій майстрів народно-прикладного мистецтва, українських народних інструментів. Стимулювати дітей до вживання різних типів речень; бажання створювати вироби, які можна використовувати для гри. Мотивувати їх до складання розповідей, як за запитаннями вихователя, так і самостійно. Продовжувати вправляти у порівнянні груп предметів за кількістю (більше, менше, стільки ж) закріпити лічбу в межах «5». Спонукати злагоджено і ритмічно грати в ансамблі, змінюючи силу звуку. Створювати позитивну емоційну атмосферу.

Хід заняття:

Грає весела українська мелодія.

Розставлені столи і стільчики під павільйонами з відповідним обладнанням.

Стаціонарний дитячий будиночок для ігор оформлений в українському стилі (рушники, скатерті, лави тощо). Виставлений товар.

Всі одягнені у національний одяг.

Вихователь: Місяць вересень крокує

                       Нам своє добро дарує.

                       Хоч і карантин повсюди,

                       Але свята хочуть люди.

                       Тож, традицій не втрачаєм,

                       У Прилуках рідних, ярмарок вітаєм.

Дитина 1: Ми старанно готувались,

                   Наряджались, тренувались,

                   А товар тут – вищий клас,

                   Завітайте всі до нас!

Дитина 2: Працювали майже рік.

                    Урожай в нас – просто шик!

                    Все свіженьке, молоденьке,

                    Рум’яненьке й солоденьке.

Дитина 3: Ми маленькі гончарі,

                   Свій товар о цій порі

                   До Прилук везли, старались,

                   Щоб місцеві милувались.

Дитина 4: Свищики, сопілочки, цимбали, свистунці!

                   Хто купує все відразу – молодці.

Вихователь. Там товари продаються,

                       Там всі водять хоровод.

                       По дорозі у Прилуки

                       Йде й радіє весь народ.

З’являється тітка Оксеня.

Оксеня: Що ви тут шумите? Хто ви такі?

Вихователь: Добрий день, шановна. Ми з садочка з дітьми ідемо на ярмарок. А ви хто?

Оксеня: Добрий день! Я тітка Оксеня. Он моя хата. А що таке ярмарок?

Вихователь: Ну це так відразу і не пояснити…

Оксеня: А ви спробуйте.

Вихователь: Діти, розкажемо тітці.

Діти будують речення. Наприклад:

Ярмарок це місце, де продається багато товару.

Ярмарок – веселі розваги.

Ярмарок – де багато людей.

Ярмарок –де спілкуються, радіють, танцюють, співають, купують. Тощо.

Оксеня: А чому ви йдете без нічого?

Вихователь. Ми гарно і заздалегідь підготувалися. Ще вчора відвезли свої вироби та городину.

Оксеня: І я хочу побувати на ярмарку.

Вихователь: То пішли з нами.

Оксеня: З радістю. але замісила тісто на вареники та бублики. Не залишу ж його?

Вихователь. А якщо ми зробимо так: з дітьми допоможемо вам наліпити, ще й на ярмарку потім продамо разом.

Оксеня: Ви дійсно мені допоможете?

Діти: Так.

Оксеня: Ой, які гарні дітки!

(Діти сідають за столи, на яких підготовлене і поділене на шматочки у вигляді куль солоне тісто.

Оксеня: Я вам покажу, які вареники та бублики вчора ліпила. Смачні! Ось по одному тільки і залишилося. Сьогодні свіженьких наліпимо.

Вихователь: Пропоную самостійно вибрати, хто що саме буде ліпити. (Діти озвучують свій вибір. Для ускладнення процесу є тісто для тих, хто швидко виконає завдання, або забажає змінити об’єкт ліплення)

Вихователь нагадує прийоми ліплення та послідовність виконання дій.

Наприклад: Беру шматочок тіста, розкочую в стовпчик. Після цього замикаю його в кільце. Ось і вийшов бублик.

Вихователь: Щоб наші пальчики працювали вони хочуть, щоб ми з ними в гру пограли.

Пальчикова гра.

Місили, місили, ліпили, ліпили,

Та в окріп!

А вже наостанку, в масло та сметанку.

Хто зуміє так пограти –

Того будуть частувати!

Самостійна продуктивна діяльність дітей.

Оксеня: ой, які гарні вироби. (Молодці). А чи вистачить товару? Як його порахувати?

Вихователь: Ми зараз допоможемо. Ну ж бо, покладіть на деко, що на верхній поличці, п’ять бубликів. А на нижню – стільки ж вареників. (Діти самостійно контролюють кількість. Вихователь втручається в процес лише при потребі).

Вихователь: Давайте порахуємо кількість вареників. (п’ять), бубликів (п’ять). Отже вареників за кількістю стільки ж, скільки і бубликів, або порівну.

Оксеня: Нехай вареників буде на один більше, ніж бубликів. Як це зробити?

Діти: Забрати один бублик.

Вихователь: Отже, чого у нас більше? (Вареників) А чого менше? (Бубликів). На скільки? (на один)

Оксеня: Бачу, можна з вами йти торгувати. Вмієте  порахувати і порівняти.

Де ж такому навчилися?

Діти. В садочку.

Діти дотримуються культурно-гігієнічних вимог: витирають руки після роботи вологими серветками, прибирають швидко робоче місце.

Вихователь. Час нам разом вирушати

                      На ярмарок гомінкий,

                      Щоб шлях швидше подолати,

                      Треба весело співати.

Хороводна гра «Калина».

Діти стають у коло.

Ой на горі калина (Діти тричі плещуть в долоні)

Під горою малина, (присідають, знову тричі плещуть у долоні перед колінами)

Ой, так, на горі калина (тупають, тричі однією ногою)

Ой, так, під горою малина (обертаються ліворуч навколо себе)

Там зійшлася дітвора (ступають два кроки вперед, зменшуючи коло, але дотримуючись дистанції)

Танцювати почала (роблять чотири кроки назад)

Ой, так, там зійшлася дітвора (тупають другою ногою тричі)

Ой, так, танцювати почала (обертаються вправо навколо себе)

Та на ярмарок пішла.

Вихователь. Ось і наші ятки на ярмарку. Кожен представить свій товар і переконає нас з тіткою Оксенею, чому саме його потрібно купувати. А щоб вам допомогти, розпочнемо зараз ми. (Тітка Оксеня або вихователь емоційно, з народним колоритом, пропонують купити бублики та вареники, наголошуючи на тому, що діти старалися, працювали  та таку смакоту приготували. Дошкільники за зразком або за запитаннями вихователя складають розповіді. Акцентують увагу на тому – самостійно чи з батьками його виростили або виготовили.

Наприклад: Це гарбуз. Я допомагав мамі його саджати, поливати, доглядати. А тепер ось який стиглий та красивий він виріс. Має довгасту форму і помаранчевий колір. З гарбуза можна зварити смачну і корисну кашу. Купуйте, не пошкодуєте!

(Хто виявить бажання той рекламує «рушнички», які діти оздоблювали раніше)

Вихователь: Гомінкий сьогодні день!

                      Час в садочок повертати!

                      Друзям й мамам розказати

Що робили, де були, який досвід здобули?

                      Чи сподобалось, малята,

                       Вам ось так ярмаркувати?

(Діти діляться враженнями)

Вихователь: Хай оркестр заграє наш

                      Дзвінко, гучно, весело.

                      І про ярмарок в Прилуках

                      Буде всім донесено!!!

Гра на музичних інструментах.

 

Популярные сообщения из этого блога